Författare/Namn
Titel MI - motiverande samtal : praktisk handbok för äldreomsorg en : vardagssamtal, biståndssamtal, genomförandeplan, livsstilssamtal, samtal med personer med demens, handledning, anhörigsamtal
Utgivning Gothia fortbildning, Stockholm : 2013
Elanders Sverige Mölnlycke :
Upplaga
Fysisk beskrivning
Anmärkning: Innehåll 1. Inledning -- 2. Vad är MI -- 3. Förhållningssätt vid MI -- 4. Grundläggande kommunikationsfärdigheter -- 5. Erbjud information i dialog -- 6. Hantera brister i kommunikationen -- 7. Inledningen på samtalet - skapa samarbetsklimat -- 8. Fokusera på ämnet och utforska beredskapen för förändring -- 9. Framkalla förändringsprat och stöd självtilliten -- 10. Anpassa samtalets fokus efter graden av motivation -- 11. Avsluta samtalet: framkalla ett åtagande och göra en plan -- 12. Uppföljning - stöd vid vidmakthållandet -- 13. Att vara neutral i ett MI-samtal -- 14. Samtal vid kommunikativ och kognitiva svårigheter samt demenssjukdom -- 15. Särskilda samtal i äldreomsorg en -- Bilaga 1 Fallbeskrivningar -- Bilaga 2 Information för samtalsledare och äldre
Ämne
Medarbetare
Antal i kö:
*00010802cam a2201957 a 4500
*00172469
*00520170119090919.0
*008130816s2013 sw ||||e||||||000 0|swe|d
*020 $a9789172059160
*035 $a(BOKR)9789172059160
*035 $5Bo$a(Bo)525017
*035 $a(SE-LIBR)14664933
*041 $aswe
*08204$a362.66$223/swe
*084 $aOhfe$2kssb/8 (machine generated)
*084 $aOhfe$2kssb/8
*084 $aVlbdö$2kssb/8
*1001 $aHolm Ivarsson, Barbro,$d1953-$0https://libris.kb.se/42gjmkvn4xcswzv#it
*24010$aMI - motiverande samtal (för äldreomsorg en)
*24510$aMI - motiverande samtal :$bpraktisk handbok för äldreomsorg en : vardagssamtal, biståndssamtal, genomförandeplan, livsstilssamtal, samtal med personer med demens, handledning, anhörigsamtal /$cBarbro Holm Ivarsson, Liria Ortiz ; [illustrationer: Helena Lunding].
*250 $a1. uppl.
*260 $c2013
*264 1$aStockholm :$bGothia fortbildning,$c2013
*264 3$aMölnlycke :$bElanders Sverige
*300 $a112 s.$c25 cm
*5058 $a1. Inledning -- 2. Vad är MI -- 3. Förhållningssätt vid MI -- 4. Grundläggande kommunikationsfärdigheter -- 5. Erbjud information i dialog -- 6. Hantera brister i kommunikationen -- 7. Inledningen på samtalet - skapa samarbetsklimat -- 8. Fokusera på ämnet och utforska beredskapen för förändring -- 9. Framkalla förändringsprat och stöd självtilliten -- 10. Anpassa samtalets fokus efter graden av motivation -- 11. Avsluta samtalet: framkalla ett åtagande och göra en plan -- 12. Uppföljning - stöd vid vidmakthållandet -- 13. Att vara neutral i ett MI-samtal -- 14. Samtal vid kommunikativ och kognitiva svårigheter samt demenssjukdom -- 15. Särskilda samtal i äldreomsorg en -- Bilaga 1 Fallbeskrivningar -- Bilaga 2 Information för samtalsledare och äldre
*653 $aMotiverande samtal
*653 $aÄldreomsorg
*7001 $aOrtiz, Liria,$d1959-$0https://libris.kb.se/20dhpzbl2rpnkwl#it
*852 $hVlbdö
*900 $6100$aIvarsson, Barbro Holm,$d1953-$uHolm Ivarsson, Barbro,$d1953-
*949 $5Gm$AVIRTUAITEM$D000400006$F1$G000400006$X1$66000024355$aCommunication 13.5$tYNNNN
*950 $6650$aPsykologisk rådgivning$uMotiverande samtal
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.