Webbsök sjukhusbiblioteken

Studenthandledning i vårdande verksamhet : Teoretiska utgångspunkter och didaktiska metoder
Komihåglistan är tom
Vis
Titel
  • Studenthandledning i vårdande verksamhet : Teoretiska utgångspunkter och didaktiska metoder
Utgivning
  • Liber 2022
Anmärkning: Allmän
  • Studenthandledning i vårdande verksamhet belyser studenthandledning ur både ett teoretiskt och ett praktiskt perspektiv. Utgångspunkten är en studenthandledning med en tydlig vårdvetenskaplig förankring som sammanflätar den vårdande kunskapen med studentens lärande i verksamhetsförlagd utbildning. Boken beskriver hur didaktiska strategier för handledning kan implementeras och presenterar konkreta didaktiska metoder och tillvägagångssätt. Detta levandegörs genom fallbeskrivningar av olika handledningssituationer. Varje kapitel avslutas med frågor som syftar till reflektion över hur texten kan relateras till läsarens egen handledning av studenter. Boken vänder sig till alla som handleder studenter i vårdande verksamhet. Den lämpar sig som kurslitteratur för utbildning av studenthandledare inom hälso- och sjukvård. Om författarna Bokens huvudredaktörer är Ann-Helén Sandvik, universitetslektor i vårdvetenskap, och Margaretha Ekebergh, professor i vårdvetenskap. Båda är verksamma vid Högskolan i Borås.
Ämne
Medarbetare
  • Ekebergh, Margaretha
  • Sandvik, Ann-Helén
Antal i kö:
  • 0 (0)
*000      am         5
*00172196
*008220815|20222022   ||||e|    |||| 0|swe||
*020  $a9789147140329$cSEK 406,00
*035  $a(SE-LIBR)9qr1np5x7wwd19jc
*084  $aEp$2kssb
*24510$aStudenthandledning i vårdande verksamhet :$bTeoretiska utgångspunkter och didaktiska metoder /$cAnn-Helén Sandvik & Margaretha Ekebergh (red.)
*260  $bLiber$c2022
*500  $aStudenthandledning i vårdande verksamhet belyser studenthandledning ur både ett teoretiskt och ett praktiskt perspektiv. Utgångspunkten är en studenthandledning med en tydlig vårdvetenskaplig förankring som sammanflätar den vårdande kunskapen med studentens lärande i verksamhetsförlagd utbildning.

Boken beskriver hur didaktiska strategier för handledning kan implementeras och presenterar konkreta didaktiska metoder och tillvägagångssätt. Detta levandegörs genom fallbeskrivningar av olika handledningssituationer. Varje kapitel avslutas med frågor som syftar till reflektion över hur texten kan relateras till läsarens egen handledning av studenter.
Boken vänder sig till alla som handleder studenter i vårdande verksamhet. Den lämpar sig som kurslitteratur för utbildning av studenthandledare inom hälso- och sjukvård.

Om författarna
Bokens huvudredaktörer är Ann-Helén Sandvik, universitetslektor i vårdvetenskap, och Margaretha Ekebergh, professor i vårdvetenskap. Båda är verksamma vid Högskolan i Borås.
*653  $aOmvårdnad
*653  $aHandledning
*653  $aSjukvårdspersonal
*653  $aPraktik
*653  $aLärande
*653  $aUtbildning
*700  $aEkebergh, Margaretha
*700  $aSandvik, Ann-Helén
*852  $hArbetsplatshyllan: Handledning
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt Hälsobiblioteket VäxjöArbetsplatshyllan: Handledning
Ex2Tillgängligt Hälsobiblioteket LjungbyArbetsplatshyllan: Handledning